Kastamonu Üniversitesi ev sahipliğinde “İhtisaslaşma Üniversiteleri Çalıştayı: Deneyimler ve Gelecek Perspektifi” etkinliği gerçekleştirildi. Kastamonu Üniversitesi “Ormancılık ve Tabiat Turizmi İhtisaslaşma Koordinatörlüğü” öncülüğünde düzenlenen çalıştayın açılış töreni, 6 Ekim 2025 tarihinde Merkez Kütüphane Cemil Meriç Salonu’nda gerçekleştirildi.
İhtisaslaşan 25 üniversitenin ihtisaslaşma koordinatörlüğü temsilcilerinin davet edildiği çalıştaya Üniversitemizi temsilen Üniversitemiz Bölgesel Kalkınma ve İhtisaslaşma Koordinatörü Prof. Dr. Tamer KEÇELi ve Koordinatör Yardımcısı Doç. Dr. Melike BİLGİ KAMAÇ katıldılar.
Çalıştayın açılış konuşmasını yapan Kastamonu Üniversitesi Ormancılık ve Tabiat Turizmi İhtisaslaşma Koordinatörü Doç. Dr. Emre Birinci, ihtisaslaşma sürecinde elde edilen tecrübelerin paylaşılmasının, başarılı uygulamaların yaygınlaştırılmasının ve karşılaşılan sorunlara ortak çözümler üretilmesinin önemine dikkat çekti. Çalıştayda yer alan tematik masaların bu süreçte kritik rol üstleneceğini belirten Doç. Dr. Birinci, “Ortak bilgi birikimiyle güçlü bir sinerji oluşturacağımıza ve bu sinerjiyi somut politika önerilerine dönüştüreceğimize inanıyorum. Çalıştay çıktıları, çevresel duyarlılık, bilimsel titizlik ve kamusal fayda ilkeleri doğrultusunda şekillenecek” dedi.
Ardından söz alan Kastamonu Üniversitesi Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Ömer Küçük, üniversitelerin yalnızca bilgi üretmekle kalmayıp, bu bilgiyi yeniliğe ve yeniliği de bölgesel kalkınmaya hizmet edecek bir ekosistemlere dönüştürmede de önemli aktörler olduğunun ifade etti. Üniversitelerin bu süreçte bölgesel entegrasyondan nitelikli iş gücü yetiştirmeye, girişimcilik ekosistemi geliştirmekten Ar-Ge ve danışmanlık hizmetlerine kadar çok katmanlı roller üstlendiğini dile getiren Prof. Dr. Küçük, şu ifadeleri kullandı: “Günümüzde sadece ihtisaslaşma sahasıyla ilgili fakülteler değil, üniversitenin tüm bileşenleri ile süreçte olması gerekiyor. Bu süreçte iletişimden halkla ilişkilere, işletmeden yönetime, organizasyondan pazarlamaya, mühendislikten tasarıma ve eğitime kadar tüm birimlerimizin doğrudan ya da dolaylı biçimde ihtisaslaşma çalışmalarında yer alması son derece kıymetlidir. Diğer taraftan ihtisaslaşmayı sadece üniversiteye değil, şehrin tamamına yayarak bölgesel ve ulusal düzeyde politika ve stratejiler üretmek, hatta bunları ulusal politikalara dönüştürmek önümüzdeki dönemde izlememiz gereken önemli hedefler arasında yer almaktadır.” Prof. Dr. Küçük tarafından ayrıca çalıştayın ihtisaslaşma alanında elde edilen tecrübelerin paylaşımı ve karşılaşılan zorluklara çözüm geliştirmek için önemli bir fırsat sunduğu ifade edildi.
Açılıştan sonra 6-7 Ekim 2025 tarihinde, ihtisaslaşan 25 üniversitenin ihtisaslaşma koordinatörlüğü temsilcilerinin katılımıyla oluşturulan altı tematik grup tarafından dört oturum halinde gerçekleştirilen çalıştay, tematik çalışma masalarının sunumlarının ardından Kastamonu Üniversitesi Ormancılık ve Tabiat Turizmi İhtisaslaşma Koordinatörü Doç. Dr. Emre Birinci tarafından sonuç bildirgesinin açıklanmasıyla sona erdi.
Sonuç Bildirgesi İçin Tıklayınız.